LAGOON LOUNGE
Algemene Voorwaarden & Reglement
- Begrippen
1.1 In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
- Verhuurder: de eigenaar en verhuurder van de vakantievilla Lagoon Lounge, gelegen Kaya Watervillas 74a, Playa Pariba te Bonaire
- Huurder: degene die de vakantiewoning huurt of wenst te gaan huren.
- Medehuurder: degene die samen met huurder in de vakantievilla verblijft.
- Beheerder: degene die namens verhuurder de taken van beheer waarneemt
- Toepasselijkheid algemene voorwaarden
2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en offertes van, overeenkomsten met, leveringen en diensten van verhuurder en op alle overeenkomsten die via bemiddeling van derde partijen tot stand zijn gekomen. Afwijkende bedingen, afspraken of regelingen gelden slechts indien en voor zover deze door verhuurder schriftelijk en uitdrukkelijk zijn bevestigd.
- Aanbiedingen, prijzen en tarieven
3.1 Aanbiedingen van verhuurder zijn steeds vrijblijvend en geschieden altijd en uitsluitend onder voorbehoud van acceptatie door verhuurder. Alle vermeldingen op de website en social media en eventuele (andere) schriftelijke uitingen worden geacht te goeder trouw te zijn gedaan, steeds onder voorbehoud van tussentijdse aanpassingen. Verhuurder is niet aan fouten en omissies op haar website, social media en in eventuele (andere) schriftelijke uitingen gebonden.
3.2 Huurder verklaart kennis te hebben genomen van de omschrijving van de vakantiewoning door verhuurder op de website en daarvan geen nadere omschrijving te verlangen. Prijzen zijn steeds inclusief (eventueel verschuldigde) Algemene BestedingsBelasting (ABB), maar exclusief kosten van een (niet verplichte) annulerings- en/of reisverzekering. Bijkomende kosten, waaronder begrepen energiekosten, schoonmaakkosten, service charge en plaatselijke door of vanwege de overheid vastgestelde vergoedingen (zoals toeristenbelasting) worden apart vermeld, tenzij anders uitdrukkelijk aangegeven.
3.3 De prijzen op de website van Lagoon Lounge en in de boekingsmodule worden vermeld in Euro (€), tenzij anders uitdrukkelijk aangegeven.
- Reservering
4.1 Verhuurder neemt alleen opdrachten tot reservering in behandeling van personen die eenentwintig jaar of ouder zijn. Reserveringen door personen jonger dan die leeftijd zijn dan ook niet geldig.
4.2 Een reservering is geldig vanaf het moment dat verhuurder de boeking heeft bevestigd èn verhuurder de vereiste aanbetaling binnen de gestelde termijn heeft ontvangen.
4.3 Als verhuurder de aanbetaling heeft ontvangen, ontvangt huurder binnen zeven dagen een reserveringsbevestiging per e-mail.
4.4 Is huurder binnen zeven dagen na de reservering niet in het bezit van een reserveringsbevestiging of afwijzing dan dient huurder onverwijld contact op te nemen met verhuurder.
4.5 In het belang van een goede boeking en ter voorkoming van misverstanden, verplicht huurder zich om na ontvangst van de reserveringsbevestiging de juistheid en volledigheid van de reservering te controleren en eventuele onvolledigheden of onjuistheden binnen zeven dagen na ontvangst aan verhuurder te melden. Blijft een dergelijke melding binnen de gestelde termijn uit, dan is huurder niet gerechtigd zich op de onvolledigheid of onjuistheid van de reservering te beroepen.
4.6 Indien huurder, na de totstandkoming van de overeenkomst, wijzigingen in de overeenkomst wenst aan te brengen is verhuurder niet verplicht die te accepteren. Het is ter vrije keuze verhuurder om te bepalen of en in hoeverre die wijzigingen worden geaccepteerd. In het geval verhuurder de wijzigingen van huurder accepteert, kan verhuurder de huurder wijzigingskosten in rekening brengen.
4.7 De overeenkomst tussen huurder en verhuurder betreft de huur van één vakantiewoning, dat naar zijn aard van korte duur is.
4.8 Voorkeuren (preferenties) dienen gelijktijdig met de opdracht tot reservering worden opgegeven aan verhuurder. Voorkeuren kunnen nooit worden gegarandeerd en mogen niet als voorwaarden worden gehanteerd.
4.9 Verhuurder behoudt zich het recht voor om zonder opgave van redenen afwijkende reserveringen, met name groepen, te weigeren, dan wel hieraan speciale voorwaarden te stellen.
- Betaling en verdere afwikkeling
5.1 Betalingen door huurder mogen enkel worden verricht op haar door de verhuurder aangegeven bankrekening(en) in Nederland en/of Bonaire. Betaling in contanten, bitcoins of iedere andere wijze die afwijkt van een reguliere bancaire overboeking worden uitdrukkelijk niet geaccepteerd.
5.2 Facturatie van de huurpenningen door verhuurder aan huurder, zal altijd geschieden in Euro (€) of US-Dollar ($) en waarbij de betaling wordt voldaan op de door verhuurder aangegeven bankrekening. Eventuele overboekingskosten buitenland, alsmede wisselkoersverlies komen voor rekening van huurder.
5.3 Huurder dient binnen zeven dagen na verzending van de reserveringsbevestiging een vooruitbetaling te doen van 25% van de totale huursom (inclusief bijkomende kosten). Het restant van de huursom dient uiterlijk zes weken vóór aanvang van de huurperiode te zijn voldaan.
Als de periode tussen reservering en de aanvang van de huurperiode korter is dan acht weken, dan dient het hele bedrag ineens bij de reservering te worden voldaan.
5.4 Betaling kan alleen per bankoverschrijving. Als datum van betaling geldt de dag van bijschrijving van de huursom op de bankrekening van verhuurder.
5.5 Op verlangen van verhuurder dient huurder aan verhuurder een bewijs van betaling te over te leggen.
- Borgsom
6.1 De borgsom dient bij betaling van het restant van de huursom te worden voldaan, tenzij in de reserveringsbevestiging anders is bepaald.
6.2 De waarborgsom dient als zekerheidstelling voor verhuurder voor de kosten van schade/vermissing/extra kosten in de meest ruime zin van het woord, die verhuurder kan lijden bij niet-nakoming van de verplichtingen van huurder en degene die huurder vergezellen. Geconstateerde beschadigingen of vermissing van, in of aan de vakantiewoning welke tijdens de huurperiode door huurder ontstaat, wordt verrekend met de borgsom. Ook extra kosten, zoals extra schoonmaakkosten wegens bovenmatige vervuiling, kunnen met de borgsom worden verrekend.
6.3 Verhuurder zal binnen 10 werkdagen na het verblijf de borgsom retourneren per bank aan huurder onder aftrek van eventuele schade/extra kosten. Indien de waarborgsom niet afdoende is voor de schade en kosten, worden de extra schade en kosten achteraf door verhuurder bij huurder geïncasseerd.
- Annulering door huurder
7.1 Een annulering dient altijd per mail te worden doorgegeven aan verhuurder. Hiervoor gelden de volgende regels:
- Bij annulering tot 43 dagen vóór de dag van aankomst wordt 25% van de huursom in rekening gebracht.
- Bij annulering vanaf de 42e dag (inclusief) tot de dag van aankomst is 100% van de huursom verschuldigd.
7.2 Indien huurder geen gebruik maakt van de woning of deze voor het einde van de huurperiode verlaat, zal er geen enkele restitutie plaatsvinden.
- Aansprakelijkheid
8.1 Verhuurder is niet aansprakelijk voor schade ontstaan door brand, lekkage, ongeval of welke oorzaak dan ook, aan huurder, diens medehuurder(s) en/of eigendommen.
8.2 Verhuurder kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor ongemakken, veroorzaakt door werk van derden. Evenmin kan verhuurder verantwoordelijk worden gehouden voor onderbreking van levering van gas, water en elektriciteit indien deze onderbreking door overmacht en/of toedoen van derden geschiedt.
8.2 Verhuurder wijst elke verantwoordelijkheid af voor verlies, diefstal of beschadiging van bagage of persoonlijke eigendommen, alsmede voor kosten, voortvloeiend uit het niet op tijd bereiken van de vakantiewoning ten gevolge van vertraging.
8.4 Verhuurder heeft de vakantiewoning verzekerd tegen inboedel tegen de gebruikelijke risico’s bij een lokale verzekeringsmij. De aan huurder toebehorende goederen zijn alsdan niet op deze polis meeverzekerd. Wij raden huurder dan ook aan een deugdelijke reisverzekering af te sluiten.
8.5 Verhuurder behoudt zich steeds het recht de huurovereenkomst te annuleren wegens bijzondere en/of persoonlijke omstandigheden. Indien op initiatief van verhuurder een huurcontract wordt geannuleerd, dan zal het volledige door huurder betaalde bedrag(en) worden terug gestort
8.6 Huurder is aansprakelijk voor alle schade in of aan de vakantiewoning, inventaris en/of meubilair daaronder begrepen, die tijdens de huurperiode is ontstaan, door huurder en/of medehuurder(s) en/of door derden die door of namens huurder en/of medehuurder(s) in of om de vakantiewoning zijn toegelaten. Schade wordt voor rekening van huurder hersteld.
8.7 Huurder en medehuurder(s) zijn voor alle ontstane schade als bedoeld in artikel 8.4 hoofdelijk aansprakelijk.
8.8 Verhuurder is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van onjuistheden of onvolkomenheden in door haar gedane aanbiedingen of verzonden reserverings-bevestigingen. Van verhuurder kan geen nakoming of schadevergoeding worden gevorderd in het geval onjuistheden of onvolkomenheden in een aanbieding of reserveringsbevestiging zijn vermeld die het gevolg zijn van een kennelijke vergissing.
- Verblijf
9.1 Huurder ontvangt van verhuurder na zijn (aan)betaling een bericht met daarin alle benodige gegevens. Huurder wordt altijd in de woning ontvangen door de beheerder en maken vooraf afspraken over plaats en tijdstip van deze sleuteloverdracht. Verhuurder stelt alles in het werk om de vakantiewoning bij aankomst van de huurder gereed te hebben voor check-in maar kan nooit een check-in vroeger dan 15.00 uur garanderen. Tenzij anders overeengekomen met de verhuurder of beheerder dient de vakantiewoning op de vertrekdag vóór 10.00 uur weer te zijn verlaten.
9.2 De vakantiewoning mag niet door meer personen gebruikt worden dan in de reserveringsbevestiging is vermeld. Indien blijkt dat er toch meer huurders zijn, dan heeft de verhuurder of beheerder het recht huurder en medehuurder(s) de toegang te ontzeggen, of een bedrag per extra persoon per dag in rekening te brengen. De hoogte van dit extra bedrag is gelijk aan de meerprijs van een extra persoon die voor de betreffende vakantiewoning bij boeking in rekening zou zijn gebracht.
9.3 Het houden of tijdelijk laten verblijven van huisdieren in de vakantiewoning is niet toegestaan. Wordt dit toch geconstateerd, dan heeft verhuurder of beheerder het recht huurder en/of medehuurder(s) de verdere toegang tot de vakantiewoning te weigeren.
9.4 Roken is uitdrukkelijk niet toegestaan in de vakantiewoning, in de porch of in de tuin. Roken is wel toegestaan op de parkeerplaats buiten het hek voor de vakantiewoning. Wegens brandgevaar dienen peuken buiten te worden bewaard in een beker water en te worden gegooid in een openbare afvalbak. Beslist niet in een prullenbak in de vakantiewoning.
9.5 De vakantiewoning wordt door verhuurder goed onderhouden. Dit onderhoud zal zoveel mogelijk buiten de verhuurde periodes plaatsvinden, echter zullen er periodieke werkzaamheden zijn die ook tijdens de verhuurperiode plaats kunnen vinden. Verhuurder zal huurder hierover zoveel mogelijk informeren.
9.6 Op de dag van vertrek dient de vakantiewoning veegschoon te worden achtergelaten, hetgeen in ieder geval het volgende inhoudt:
- Alle vaat in de vaatwasmachine
- Vuilniszakken in de aangegeven container gestort
- Vuilnisbak van een schone plastic zak voorzien
- Lakens en handdoeken op een centrale plek verzameld
- Koelkast leeg en schoon
- Alle etenswaren verwijderd
9.7 Bij de vakantiewoning aanwezige en/of verstrekte huisreglementen zijn onverbrekelijk onderdeel van de huurovereenkomst en dienen daarom strikt te worden nagekomen.
9.8 Het is mogelijk dat er in de buurt van de vakantiewoning wegopbrekingen of bouwactiviteiten plaatsvinden. Verhuurder streeft ernaar huurder hiervan tijdig op de hoogte te stellen. Huurder kan evenwel geen aanspraak maken op enige restitutie van de huursom door verhuurder. Ook voor eventuele geluidsoverlast van derden wordt geen verantwoordelijkheid aanvaard.
9.9 Stroom is kostbaar op het eiland, daarnaast heeft de meterkast per woning een beperkte capaciteit. Het is daarom de huurder verboden elektrische voertuigen (uitdrukkelijk te noemen golfkarren) op te laden op het elektriciteitsnet van het huis. Gebruik hiervoor oplaadlocaties op speciaal daarvoor ingerichte locaties. Mocht blijken dat huurder deze strikte regel niet naleeft dan zal per dag een tarief van USD 20 worden doorbelast en daarnaast blijft de huurder verantwoordelijk voor alle schade die hierdoor is ontstaan aan het electriciteitsnet van Lagoon Lounge.
- Klachten
10.1 Heeft huurder gegronde klachten over gebreken aan of in de vakantiewoning en/of de schoonmaak ervan, dan dient hij zo spoedig mogelijk contact op te nemen met verhuurder of de beheerder. Deze zal de klacht van de huurder beoordelen en indien deze gegrond is, waar mogelijk zorgen voor herstel van het gebrek en de vakantiewoning schoonmaken.
10.2 Als huurder besluit zelf het gebrek te repareren of de vakantiewoning schoon te maken, dan kan hij daardoor geen aanspraak maken op enige vergoeding of korting op de huursom.
10.3 Indien huurder bij aankomst in zijn verblijf klachten heeft, dan dient hij dit uiterlijk op de dag na aankomst vóór 10.00 uur te melden. Verhuurder en beheerder hebben het recht te laat gemelde klachten niet in behandeling te nemen.
- Slotbepaling
11.1 Op de rechtsverhoudingen tussen verhuurder en huurder is het recht van Bonaire, Sint-Eustatius en Saba (BES-eilanden) van toepassing.
11.2 Geen van de partijen kan haar rechten en verplichtingen aan derden overdragen, tenzij partijen uitdrukkelijk schriftelijk anders hebben bepaald.
11.3 Indien en voor zover enige bepaling in de onderhavige voorwaarden nietig mocht blijken, blijven de overige voorwaarden in stand en wordt het nietige artikel aldus geacht te zijn geconverteerd dat het in overeenstemming met de kennelijke bedoeling van verhuurder wordt gebracht.
*** einde ***